استخراج سریع تصاویر موجود در فایل های Word و Powerpoint


هیچ‌ چیز بدتر از این نیست که تصاویر مورد نیاز شما داخل یک سند Word یا Power point باشد در حالی که شما آفیس 2007 یا 2010 نداشته باشید.  همچنین اگر یک سند Word یا Power point  دارید که تعداد زیادی عکس در آن قرار دارد و می خواهید همه آن ها را ذخیره نمایید؛ مطمینا استفاده از روش Copy در محیط های گرافیکی و Save as در هارد برای چند عکس مشکلی ندارد اما اگر تعداد این عکس ها بیش از حد زیاد باشد این کار بسیار طافت فرسا خواهد بود! ولی با کمک این ترفند می‌توانید کلیه تصاویر موجود در اسنادWord را به راحتی و با یک کلیک بیرون کشید.

 

برای این کار:

ابتدا باید قابلیت نمایش پسوند فایل ها را در ویندوز فعال کنید؛ برای این کار کافی است از طریق نوار ابزار Tools گزینه Folder options را انتخاب نمایید و در تب View تیک گزینه Hide extensions for know file type را بردارید و Ok کنید.

حالا روی سند Word یا Power point مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب نمایید.

در نهایت پسوند فایل Word یا Power point که در انتهای نام فایل (بعد از دات) قرار دارد را حذف نمایید و به جای آن پسوند Zip را تایپ نمایید و Ok کرده و با پیغام ظاهر شده موافقت نماید.

کار تمام است! حالا روی فایل مذکور دابل کلیک نمایید و وارد شوید. اگر سند مورد نظر شما Word بود وارد فولدر word شوید و به فولدرMedia بروید تا تصاویر موجود در سند را ببینید و اگر سند پاورپوینت باشد،تصاویر مورد نظر در فولدری به نام  ppt قرار دارد.

 

نکته: لازم به ذکر است پس از استخراج تصاویر اگر تغییری در محتوای فایل Zip شده بوجود نیاورید می توانید دوباره پسوند فایل مذکور را به پسوندهای قبلی برگردانید و از اسناد همانند قبل استفاده نمایید.